BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 31, 2009

exam!!!!

Lamernyer aku dah tak menulis kat sini.....sorilah busy sket skang ni....

macam-macam benda berlaku kat sekolah...

especially....my mid-year exam.. aku dah tak larat nak ambik exam... yea r aku bukan budak yang pandai...yang baca buku sekali jer terus boleh ingat setahun...setiap kali exam aku nak kene ulang balik aper yang aku belajar...maksudnyer kalau 4 kali aku exam setahun...4 kali aku nak kene bacer buku setebal alam tu untuk 10 subjek...huhuhu...mereng aku...

cukup r aku merapu..

aku nak story sket pasal exam aku...


first week...

exam aku start ari jumaat...first subject aku ...sejarah...dua2 paper skali arini....

aku mmg tak target tgi sgt pown untuk subject ni...

aku pown tak tau naper....tp subject ni tercipta mmg bukan untuk aku!!

untuk paper 1...kire ok lar.... tak r ssh sgt...

TAPI masuk jer paper 2..aku dah mereng...

punyer r byk soalan form 5 yang naik...aku ni pulun form 4...mati dah..

hasilnyer esei aku terkantoi...kalo orang bacer mesti orang tak sangka budak skolah sains yang tulis..huhu..

sori cikgu Ku Mahizan...


second week...

untuk minggu ni...isnin cuti coz keputeraan raja perlis...(daulat tuanku..)

ari selasa plak...ader sambutan ari guru... seperti biaser MKP yg kene uruskan majlis rasmi ni....

aku pown tak tau naper sambutan ari guru kat kolah ni tak semeriah sambutan kat kolah aku dulu...

but better r dari taun lepas...at least takder r cikgu yg bgn tinggalkan majlis waktu majlis berjalan...maseh cikgu...maybe semua terpegun dengan keinsafan lagu syurgamu dr Cikgu Hasrul.... kehebatan vokal dari Cikgu Ammar dan Cikgu Yazid yg mendendangkan lagu Hari ini dan semalam...ditambah plak dengan kehadiran datin di atas pentas..(hahahahah)...juger dengan kehebatan cikgu syahir menyanyikan lagu Andaiku tahu..but the most amazing is.........danial pown nyanyi..lagu kasih..punyerlah "menghayati".. sumer sorak mcm dah tak der ari esok...jujur ker aku nih???? hahahaha....

pastu ader games plak..mcm2 acara diaturkan..

tp myedihkan aku terpaksa bergelumang ngan buku...isk..isk


dah terlebih melalut plak...

berbalik kepada exam aku...

ari rabu aku ader subject biology..tiga2 paper... raser mcm blh jawab..tp... espacially paper three... experiments punyer lah senang... first experiments form 4....form 3 pown dah blaja.. naper aku tak leh wat!!!!!..harap paper 2 ngan 3 blh tlong cover..


ari khamis plak aku ader subject chemistry....yang ni aku tak tau nak ckap per...

aku tercengang tgk soalan..raser mcm tak cayer plak dapat soalan tu...

bukan sebab senang..tp memecahkan otak....cikgu...naper buat soalan cmni...huhu


ari jumaat aku ader paper bi ngan bm..

karangan bi ok lar.....juat maser tak cukup..maybe sbb aku ni tak lar pndai sgt english ni..so aku perlukan maser lebih nak menulis...


tassawur plak ditangguhkan lepas cuti...GOD!!! penat jer aku menelaah...smpai nak outing pown tak senang..(sempat lagi outing tu..huhuhu)

YES abih dah seminggu!!!!


third week

exam bermula pada ari isnin denagn subject physics..

aku jawab mcm robot...takder perasaan...maybe sbb aku dah set dlm pale otak aku..yag physics ni susah!!!!tp aku heran... blh plak aku jawab...ish..ish..ish..


ari selasa...ader modern math...favourite subject..just semenjak masuk form 5 ni..minat aku dah muler pudar aku pown tak tau naper??..

akibat kesalan bodoh yang aku wat kat paper 2...aku jd down nak wat paper satu yg sepatutnyer aku blh score....PLEAZE...aku tak nak huruf len selain A.....


ari rabu plak..ader addmath...ngan ag

yg aku tak yah citer panjang..sbb aku raser sumer dah tau betapa bengapnyer aku untuk subject ni... just arap tak FAILED...

aku raser mcm orang ting tong jawab soklan ni..raser mcm reti tp letak jer pensil tak tau nak tulis per...tembak jer r..

agama aku raser ok.. lar...

yea r malu siot kalo aku dapat B untuk subject ni...


last day...ader bi,bm ngan sivik..

bi....blh lar.. tak susah sgt seperti yang dikatan oleh orang yang amik exam awal...

BM karangan ni...ader satu2nyer paper yang aku puas sgt...raser mcm smooth jer menulis...otak debate bnyak membantu aku...

sivik...aku mcm nak tegelak jer...dah form 5 pown kene jawab soklan sivik....nak kene study gak ker???..jawapannyer...lu pikir lah sendiri..


abih jer sivik aku rase cm dah abih SPM..legernyer...blh aku bayar utang tido aku..

sebbek keesokkan arinyer aku dah blh blk umah.. YAHOOOOOOO...


keseluruhannyer aku arap exam aku kali ni ok..coz aku dah korbankan peluang aku nak g ssp untuk hk sbp kebangsaan lawan debate just for the sake of this exam...huhu..takper lah..dengan pengalaman orang own jdi lah...


ringkas nyer

BM- Best banget..

BI - i can do it..

Ag - mesti A..arap2 lar

Math- takkan b kowt...

add math - No comment..

chemy - berani target b jer..

physics - sumpah aku kene study hard untuk ni..

bio - confident gak..

sejarah - banyak doser aku menipu..

tassawur - coming soon...


ni lah kad pc kebanggaanku...
tersemat kukuh target di hati..

0 comments: